Страници

16.01.2011 г.

Медийният гигант News Corp се сбогува със социалната мрежа MySpace

Гласувайте за нас в bgtop.net

Медийният гигант News Corp се сбогува със социалната мрежа MySpace , която купи през 2005 година за 580 милиона щатски долара, съобщи Блумбърг, като се позовава на доклад на изпълнителен директор на портала Майк Джоунс.

Във момента се обсъждат различни варианти за бъдещето стратегическо разделяне. Възможните опции са продажба, сливане или отделяне на сайта като независима компания.

Първата крачка към преструктуриране бе направена по-рано тази седмица, когато компанията обяви, че планира да съкрати близо 500 свои служители, което се равнява на близо половината от персонала й.

Наскоро MySpace претърпя редизайн в опит да се вдъхне нов живот на една умираща марка, като мрежата бе преименувана на "My_____"?.

Въпреки усилията, нещата не вървят никак добре за портала. Въпреки че някога MySpace се считаше за водеща социална мрежа, днес тя диша праха на Facebook и Twitter, които се радват на все повече абонати и растящ интерес.

Анализаторите гадаят кой би искал да купи подобен сайт и какво би правил с него, коментира computerworld.com.

Следвайки пазарната логика вероятно бъдещият собственик на портала няма да конкурира пряко с "монополиста" Facebook, а ще предложи алтернативна социална комуникация, смятат експертите.

Някой сочат Google като евентуален купувач предвид заявките на търсачката да навлезе на пазара на социални мрежи. Но едва ли гигантът би избрал да закупи губеща мрежа, за да я използва за свой дебют в областта, оборват предположението експертите.

Друг възможен купувач е самият Facebook, за който би било изгодно да погълне портала, за да увеличи още повече своите абонати. Освен това, Зукурбърг може да реши да закупи портала и да го затвори, само, за да не попадне в ръцете на конкуренцията.

Всяка възможност за отстраняване на евентуална бъдеща заплаха трябва да бъде взета предвид, твърдят експертите.


Няма коментари: