Страници

6.03.2011 г.

Амбициозният проект за завод край Ловеч вече е към своя край и съвсем скоро у нас ще започне сглобяването на леки коли

Гласувайте за нас в bgtop.net

По отношение на автомобилното производство ние, българите, отдавна гледаме със завист на уж сродни в икономически аспект страни. По време на социализма и България имаше своя шанс да започне да прави леки коли, но поради ред причини го пропусна. Много от бившите социалистически държави обаче построиха заводи и започнаха масово производство. Западната ни съседка правеше югославската Zastava, румънците – Dacia, чехите – Skoda, а поляците – лицензни версии на FIAT. За бившия Съветски съюз няма какво да говорим. Най-масовите автомобили у нас бяха Лада и Москвич.

След края на Студената война гореизброените заводи започнаха да се “задъхват”, а автомобилните производители от Западна Европа само това и чакаха.
FIAT, Renault/Nissan и Volkswagen се ориентираха най-точно в обстановката и бързо преоборудваха заводите. Така в тези фабрики отново започнаха да се правят автомобили, а икономиката на съответните държави – да просперира. У нас обаче продължаваше да не се случва нищо… До скоро. Най-сетне и нашата страна пак има възможността да започне да прави автомобили.

Амбициозният проект за завод край Ловеч вече е към своя край и съвсем скоро у нас ще започне сглобяването на леки коли. Какви ще са те, ще се опитаме да ви разкажем сега. Сдружението Litex Motors e в основата на този амбициозен план. Изграждането на завода е в силно напреднал стадий и от фирмата очакват още от средата на тази година да се появи първият им автомобил, произведен у нас. Строителството на завода край Ловеч е и най-значимият индустриален проект за тази година, но повече за него очаквайте след седмица. Сега ще насочим вниманието ви към автомобилите, които ще се правят там.


Те са с марка Great Wall и са китайски. За мнозина тази компания е все още неизвестна, но трябва да кажем, че това е първата частна автомобилна компания в Китай. В Поднебесната този концерн има три огромни завода, собствен изпитателен и дизайнерски център и се нарежда в класацията като третия най-голям производител на автомобили в Китай. Според споразумението между Litex Motors и Great Wall първоначално у нас ще започне производство на три модела – малолитражката Voleex, всъдеходът Hover и пикап на име Steed.

Най-малкият модел представлява типичен градски автомобил от субкомпактния клас. Voleex ще се произвежда в България в два екстериорни варианта. Разликата се крие в предната част на автомобила и е само визуална. Представителят в SUV сегмента е средноразмерен всъдеход, лежащ на рама и разполагащ с всички необходими блокировки, характерни за масовите автомобилите с повишена проходимост. Очаква се новото поколение на Hover да се качи на българските конвейери през 2012 година, като дотогава у нас ще се прави сегашната версия. Пикапът също е високопроходим и функционален. Производството му в България стартира дериктно с новото поколение, което също се характеризира с ефектен дизайн, функционалност и типичната за този клас товароносимост.


Това, с което и трите модела, произвеждани у нас, ще се борят с конкуренцията, е високо качество и атрактивна цена. Първоначално автомобилите ще се оборудват само с бензинови двигатели, но от Litex Motors ще предлагат и заводска газова уредба. Бензиновият мотор на Voleex е с обем 1.3 литра и мощност 105 к.с., като към него ще се предлага и роботизирана скоростна кутия. Hover разполага с доказания и добре познат 2.4-литров двигател на Mitsubishi, който и в момента се използва както от японците, така и от французите от PSA. Малко по-късно в моделната гама ще се появи и дизелов мотор. Нафтовата алтернатива ще е представлява двулитров агрегат с Common rail и мощност 150 к.с.

Интерес представлява и гаранцията, която нашият завод ще дава за продукцията си. Тя е ще е максимално дълга, като ще превъзхожда по време и пробег тази на повечето утвърдени производители. И трите автомобила ще отговарят на всички европейски изисквания за качество и безопасност, като най-важното е, че ще покриват стандарта Euro 5. На “първо четене” и трите автомобила са интересни, а според представители на Litex Motors те ще са и финансово симпатични. Ако всичко това се окаже факт и плановете по изграждането на завода продължат да се изпълняват както досега, то през лятото на тази година от българския конвейер ще слезе първия автомобил. Да му пожелаем успех.



Технически характеристики:

GW Voleex
Двигатели – 16V бензинов, с многоточково впръскване
Работен обем, см3 – 1 298 и 1 497
Мощност, к.с. – 91 и 105
Макс. въртящ момент, Нм – 118/4200 и 138/4200
Дължина/широцина/височина, мм. – 3810/1705/1540
Междуосие, мм. – 2 460

GW Hover
Двигатели – четирицилиндров редови бензинов
Работен обем, см3 – 2 378
Мощност, к.с. – 136
Макс. въртящ момент, Нм – 200
Дължина/широцина/височина, мм. – 4649/1810/1735
Междуосие, мм. – 2 700

GW Steed
Двигатели – четирицилиндров редови бензинов
Работен обем, см3 – 2 378
Мощност, к.с. – 136
Макс. въртящ момент, Нм – 200
Дължина/широцина/височина, мм. – 5040/1800/1730
Междуосие, мм. – 3 050 / четете още във вестник Авто пазар

Great Wall Hover video review



novini.sveyo.com

Няма коментари: